Miljötänk  Säker e-handel Fri frakt över 1000:-  Snabba leveranser

 

 

Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 300 kr inklusive moms.
 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Skoforum AB överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetala

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 514 931 13 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta,

uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.
 

Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU.
Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade.
Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure
en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet. 

Leveranstid

Normal leveranstid är 2-10 dagar. 

 

Leveranssätt
Vi skickar med Postnord.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Du får ett mail där du kan spåra ditt paket. Vi skickar med Postnord.

Du kan enkelt följa ditt paket i mobilen genom Postnords app. 

 

Fördelar med PostNord App:

- Du håller enkelt reda på var ditt paket är samt hur, när och var det levereras.

Du behöver ingen särskild avi – appen innehåller en digital avi.

Dina paket läggs till automatiskt.

Du eller ditt bud kan hämta ut paketet utan leg om BankID har använts.

Du får veta när ditt ombud är öppet.

Allt du behöver finns i din telefon. Appen finns för iPhone och Android. Ladda ner den på App Store eller Google Play

 

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Reklamation och returrätt

Reklamationsrätten är lagstadgad enligt konsumentköpslagen. Den säger att du har 3års reklamationsrätt på ursprungligt fel. De första 6 månaderna är det upp till säljaren att bevisa att felet inte är ursprungligt, därefter är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet är ursprungligt, (ett fabrikationsfel.) Du har alltid rätt att reklamera en vara upp till tre år from köptillfället. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Anser du att det gäller ett fabrikationsfel så är det enklast om du mailar oss på [email protected] och bifogar bild + ditt ordernummer.  

 

För att byta storlek lägger du in en ny order.

 

Så här returnerar du:

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se Har du valt att betala mot SVEA faktura? Vid retur kontaktar du som kund Klarna. Tel : 08- 120 120 10 eller loggar in på https://www.klarna.com/se och rapporterar din retur. När skorna kommit till oss krediterar vi din betalning på SVEA/Paypal och skickar dig en nollad krediterad faktura på din mail som kvitto.

 

Kontakta oss på mail vid eventuell retur.  Märk gärna mailet med "retur"
 
Vi skickar dig en retursedel på mailen (kostnad 59:-) har du ej tillgång till en skrivare skickar vi dig en retursedel i brevlådan (kostnad 69:-).  Denna kostnad gäller max 2 par skor.
 
Obs! kostnaden kan variera vid mängden skor som returneras! returneras exempelvis 3 par skor blir returkostaden 150:-  och vid ytterligare par höjs returkostnaden med 50:-/par skor.
 


Kostnaden för retur debiteras i efterhand.
(gäller ej vid reklamation, då är returen kostnadsfri)

 

Vid retur ska skorna vara i originalskick och MÅSTE returneras med originalförpackning. Ingen tejp eller att man klistrar adresslappen på originalförpackningen får förekomma, om det görs blir det prisavdrag. Bär skorna spår av användning kan vi tyvärr inte acceptera returen. 

VIKTIGT! Kom ihåg omslagspapper runt kartongen!

 

 

*Av hygienskäl är produkter som strumpor, stödstrumpor och örhängen undantagna från ångerrätten.