Miljötänk  Säker e-handel  JUST NU! Fri hemleverans över 1000:- Övriga köp hemleverans 59:-  Snabba leveranser
  070-219 32 32    [email protected]

 

 

 

 

Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 300 kr inklusive moms.
 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
 
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

- Kortbetalning / Certitrade
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

 

 

Leveranstid
Normal leveranstid är 2-10 dagar. 

 

Leveranssätt
Vi skickar med Postnord.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Du får ett mail där du kan spåra ditt paket. Vi skickar med Postnord.

Du kan enkelt följa ditt paket i mobilen genom Postnords app. 

 

Fördelar med PostNord App:

- Du håller enkelt reda på var ditt paket är samt hur, när och var det levereras.

Du behöver ingen särskild avi – appen innehåller en digital avi.

Dina paket läggs till automatiskt.

Du eller ditt bud kan hämta ut paketet utan leg om BankID har använts.

Du får veta när ditt ombud är öppet.

Allt du behöver finns i din telefon. Appen finns för iPhone och Android. Ladda ner den på App Store eller Google Play.

 

 

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Reklamation och returrätt

Reklamationsrätten är lagstadgad enligt konsumentköpslagen. Den säger att du har 3års reklamationsrätt på ursprungligt fel. De första 6 månaderna är det upp till säljaren att bevisa att felet inte är ursprungligt, därefter är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet är ursprungligt, (ett fabrikationsfel.) Du har alltid rätt att reklamera en vara upp till tre år from köptillfället. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Anser du att det gäller ett fabrikationsfel så är det enklast om du mailar oss på [email protected] och bifogar bild + ditt ordernummer.  

 

Så här returnerar du:

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se Har du valt att betala mot Klarna faktura? Vid retur kontaktar du som kund Klarna. Tel : 08- 120 120 10 eller loggar in på https://www.klarna.com/se och rapporterar din retur. När skorna kommit till oss krediterar vi din betalning på Klarna/Paypal och skickar dig en nollad krediterad faktura på din mail som kvitto.

 

Vid retur ska skorna vara i originalskick och MÅSTE returneras med originalförpackning. Ingen tejp eller att man klistrar adresslappen på originalförpackningen får förekomma, om det görs blir det prisavdrag. Bär skorna spår av användning kan vi tyvärr inte acceptera returen. 

Paketet skall vara spårbart.
Du får självklart returnera med vilka du vill. Många väljer Postnord "skicka lätt" då det är billigast. https://portal.postnord.com/skickadirekt/?toCountry=SE&productId=2000 

Välj (om det exempelvis gäller ett par skor) 1kg och välj sedan "Brevlåda" för snabbare retur. 

 
Kunden står för returfrakten vid retur eller byte, om det inte är frågan om en reklamation. 
VIKTIGT! Kom ihåg omslagspapper runt kartongen!

 

Adress

Skoforum

Hedgårdarna 45

781 91 Borlänge

 

*Av hygienskäl är produkter som strumpor, stödstrumpor och stödstrumpbyxor undantagna från ångerrätten.

 

OBS! 

Nu när världen är lite upp och ner och det kanske dröjer ett tag tills den är sitt gamla vanliga jag igen vill vi säga så här: Om ni ska returnera en vara och känner er lite krassliga så vänta med det tills ni känner er friska. Eller be någon som kanske kan hjälpa dig med det.

Ett par skor är bara ett par skor, men ett liv är ett liv❤️

 

Hur gör jag med fakturan? Den kan du enkelt pausa själv hos Klarna.com och logga in med ditt Mobila Bank ID

eller be Klarna hjälpa dig med det

på: 08-120 120 10

 

Var rädda om er!

Mvh, Inger & Linn