Miljötänk  Säker e-handel Fri frakt över 1000:-  Snabba leveranser

Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 300 kr inklusive moms.
 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

BETALNING

Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det betalningsalternativ som passar dig.

Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen som finns tillgängliga.
Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter.

QLIRO FAKTURA

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet.

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.

QLIRO FÖRETAGSFAKTURA

Betalningstid för faktura är 30 dagar från att ordern skickats från butiken. Fakturan skickas via epost eller brev när ordern skickas. Det är du som kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ ”faktura”.

Vid utebliven betalning från näringsidkare/juridisk person debiteras förseningsersättning i enlighet med lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader m.m., samt dröjsmålsränta enligt vid var tid gällande referensränta med ett tillägg om 24,00%.

QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE”

Köp nu - Betala Senare

Ränta 0 %
Uppläggningsavgift 39 kr.
Inga ytterligare avgifter tillkommer.
Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

QLIRO KONTO & DELBETALNING

När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.

 

Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.

Följande alternativ finns för delbetalning

Betalsätt Uppläggningsavgift Administrationsavgift Årsränta

3 mån 6 mån 12 mån 36 mån

Konto* 0 kr 29 kr 19,90%

95 kr 195 kr 295 kr 395 kr

29 kr 29 kr 29 kr 29 kr

0% 0% 0% 9,95%

 

Exempel vid ett köp om 10 000 kr

 

Effektiv ränta
Att betala per månad Total kostnad

11,45% 13,29% 12,31% 19,77% 29,22%

3 394 kr 1 728 kr 887 kr 362 kr 955 kr

10 182 kr 10 369 kr 10 643 kr 13 047 kr 11 458 kr

*Gäller vid avbetalning över 12 månader

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

KORTBETALNING

Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS.
För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på 
https://www.qliro.com/

Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning.
För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och

Mastercard för betalningar över Internet.
Så här går det till:
1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren.
Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.

5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.

DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY

Handla och betala direkt från ditt bankkonto. Så här går det till:

  1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan

  2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning

  3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.

  4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut.

 

Leveranstid

Normal leveranstid är 2-10 dagar. 

 

Leveranssätt
Vi skickar med Postnord.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Du kan enkelt följa ditt paket i mobilen genom Postnords app. 

 

Fördelar med PostNord App:

- Du håller enkelt reda på var ditt paket är samt hur, när och var det levereras.

Du behöver ingen särskild avi – appen innehåller en digital avi.

Dina paket läggs till automatiskt.

Du eller ditt bud kan hämta ut paketet utan leg om BankID har använts.

Du får veta när ditt ombud är öppet.

Allt du behöver finns i din telefon. Appen finns för iPhone och Android. Ladda ner den på App Store eller Google Play

 

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Reklamation och returrätt

Om du skulle ta emot en defekt produkt eller om din produkt gått sönder vid användning på grund av fabrikatinsfel så vill vi naturligtvis hjälpa dig så snart som möjligt. 

Som konsument bör man reklamera ett fel inom skälig tid så fort man upptäckt defekten och enligt konsumentköplagen är skälig tid 2 månader.

De första 6 månaderna är det upp till säljaren att bevisa att felet inte är ursprungligt, därefter är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet är ursprungligt, (ett fabrikationsfel.) Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Anser du att det gäller ett fabrikationsfel så är det enklast om du mailar oss på [email protected] och bifogar bild + ditt ordernummer.  

 

För att byta storlek lägger du in en ny order.

Ett byte skall ske inom 14 dagar.

1. Du lägger in en ny order. Detta är för att försäkra att din storlek finns kvar i lager. 

2. Alternativt kan du returnera skorna du önskar byta och skriva i kartongen 

vilken storlek du önskar byta till. Obs! Har vi inte skorna du önskar byta till krediterar vi dig. 

 

Så här returnerar du:

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se När skorna kommit till oss krediterar vi din betalning på Qliro/Paypal och skickar dig en nollad krediterad faktura på din mail som kvitto.

 

   Kontakta oss på mail vid eventuell retur.  Märk gärna mailet med "retur"

  1. Vi mailar dig en retursedel. Obs! Använd alltid vår retursedel! Vi hämtar INTE returer hos ombud! 
  2. Packa varan väl i produktens originalförpackning. Skicka tillbaka i samma emballage varan kom i, alternativt eget yttre emballage. 
  3. Lämna gärna din följesedel i paketet och skriv tydligt vad som skall returneras.
  4. Lämna in paketet på närmsta Post-ombud. Spara kvittot.
  5. Vi bearbetar din retur inom 14 dagar efter vi mottagit den.

 

OBS! Inom Sverige: Vi debiterar 69 kronor för returfrakten vilket justeras vid återbetalningen.  Har du ej tillgång till en skrivare skickar vi dig en retursedel i brevlådan (kostnad 79:-).  Denna kostnad gäller max 1 par skor. Returkostnaden kan variera vid mängden skor som returneras! returneras exempelvis 2 par skor blir returkostaden 100:-  och vid ytterligare par höjs returkostnaden med 50:-/par skor. 

 

 

Vid retur ska skorna vara i originalskick och MÅSTE returneras med originalförpackning. Ingen tejp eller att man klistrar adresslappen på originalförpackningen får förekomma, om det görs blir det prisavdrag. Bär skorna spår av användning kan vi tyvärr inte acceptera returen.

 

 

 

Vi bearbetar din retur inom 14 dagar efter vi mottagit den.

 

 

Kostnaden för retur debiteras i efterhand.
(gäller ej vid reklamation, då är returen kostnadsfri

 

 

*Av hygienskäl är produkter som strumpor, stödstrumpor och örhängen undantagna från ångerrätten.

 

Ej uthämtat paket: Ombudsreturer debiteras med en expeditionsavgift på 350 SEK. Denna avgift innefattar kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering. Obs! Vis störrre ordrar blir beloppet större +50:-/par.

 

RETURNS:

If you regret the purchase, the goods must be returned to:

 

Skoforum AB

Hedgårdarna 45

781 98

Sweden

 

When returning, please ensure that the goods are properly wrapped. You own the responsibility for the package / goods until we receive it. Therefore, save mail and possibly. track and trace number.

You must pay the cost of returning the item yourself when you regret.

IMPORTANT

We expect you to ship the goods as soon as possible after you have notified a cancellation, and you must return them within 14 days after you have regretted.