Miljötänk  Säker e-handel    Snabba leveranserFrakt 59:-  Fri Frakt över 1000:-

 

Vanliga frågor och svar! 

 

Hur lång leveranstid har ni?

 

Svar: 2-10  arbetsdagar. Vi brukar försöka få iväg beställningarna så snart som möjligt, en del får sinleverans redan nästa dag. 

 

Har ni någon fysisk butik?

 

Svar: Vi har öppet några dagar i veckan. Öppettiderna kan variera från vecka till vecka. Ring 070-219 32 32  eller maila [email protected] för info

 

 

Kan jag spåra mitt paket?

 

Svar: Ja. Du kan enkelt följa ditt paket i mobilen genom Postnords app.

 

Fördelar med PostNord App:

 

- Du håller enkelt reda på var ditt paket är samt hur, när och var det levereras.

 

- Du behöver ingen särskild avi – appen innehåller en digital avi.

 

- Dina paket läggs till automatiskt.

 

- Du eller ditt bud kan hämta ut paketet utan leg om BankID har använts.

 

- Du får veta när ditt ombud är öppet.

 

Allt du behöver finns i din telefon. Appen finns för iPhone och Android. Ladda ner den på App Store eller Google Play.

 

 

Hur byter jag storlek?

Ett byte skall ske inom 14 dagar

Svar:

1. Du lägger in en ny order. Detta är för att försäkra att din storlek finns kvar i lager.

2. Alternativt kan du returnera skorna du önskar byta och skriva i kartongen

vilken storlek du önskar byta till. Obs! Har vi inte skorna du önskar byta till krediterar vi dig. 

 

 

Hur returnerar jag?

 

Så här returnerar du:

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se När skorna kommit till oss krediterar vi din betalning på SVEA/Paypal/Swish och skickar dig en nollad krediterad faktura på din mail som kvitto.

 

   Kontakta oss på mail vid eventuell retur.  Märk gärna mailet med "retur"

  1. Vi mailar dig en retursedel. Obs! Använd alltid vår retursedel! Vi hämtar INTE returer hos ombud! 
  2. Packa varan väl i produktens originalförpackning. Skicka tillbaka i samma emballage varan kom i, alternativt eget yttre emballage. 
  3. Lämna gärna din följesedel i paketet och skriv tydligt vad som skall returneras.
  4. Lämna in paketet på närmsta Post-ombud. Spara kvittot.
  5. Vi bearbetar din retur inom 14 dagar efter vi mottagit den.

 

OBS! Inom Sverige: Vi debiterar 89 kronor för returfrakten vilket justeras vid återbetalningen.  Har du ej tillgång till en skrivare skickar vi dig en retursedel i brevlådan (kostnad 99:-).  Denna kostnad gäller max 1 par skor. Returkostnaden kan variera vid mängden skor som returneras! returneras exempelvis 2 par skor blir returkostaden 150:-  och vid ytterligare par höjs returkostnaden med 50:-/par skor. 

 

 

Vid retur ska skorna vara i originalskick och MÅSTE returneras med originalförpackning. Ingen tejp eller att man klistrar adresslappen på originalförpackningen får förekomma, om det görs blir det prisavdrag. Bär skorna spår av användning kan vi tyvärr inte acceptera returen.

 

 

 

Vi bearbetar din retur inom 14 dagar efter vi mottagit den.

 

 

Kostnaden för retur debiteras i efterhand.
(gäller ej vid reklamation, då är returen kostnadsfri

 

 

*Av hygienskäl är produkter som strumpor, stödstrumpor och örhängen undantagna från ångerrätten.

 

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket hos ombudet?

Ombudsreturer debiteras med en expeditionsavgift på 350 SEK. Denna avgift innefattar kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering. Obs! Vid större ordrar blir beloppet större. + 50kr/par skor.

 

RETURNS:

If you regret the purchase, the goods must be returned to:

 

Skoforum AB

Hedgårdarna 45

781 98

Sweden

 

When returning, please ensure that the goods are properly wrapped. You own the responsibility for the package / goods until we receive it. Therefore, save mail and possibly. track and trace number.

You must pay the cost of returning the item yourself when you regret.

IMPORTANT

We expect you to ship the goods as soon as possible after you have notified a cancellation, and you must return them within 14 days after you have regretted.