Miljötänk  Säker e-handel Fri frakt över 1000:-  Snabba leveranser

Vanliga frågor och svar om våra skor online

Hur lång leveranstid har ni?

Svar:  2-10 arbetsdagar. Vi brukar försöka få iväg beställningarna så snart som möjligt, en del får sin leverans redan nästa dag.

 

Har ni någon fysisk butik?

Svar: Nej. Vi säljer endast våra skor online i vår webbutik. 

 

Kan jag spåra mitt paket?

Svar: Ja. Du får ett mail där du kan spåra ditt paket. Vi skickar med Postnord.

Du kan enkelt följa ditt paket i mobilen genom Postnords app.

 

Fördelar med PostNord App:

- Du håller enkelt reda på var ditt paket är samt hur, när och var det levereras.

- Du behöver ingen särskild avi – appen innehåller en digital avi.

- Dina paket läggs till automatiskt.

- Du eller ditt bud kan hämta ut paketet utan leg om BankID har använts.

- Du får veta när ditt ombud är öppet.

Allt du behöver finns i din telefon. Appen finns för iPhone och Android. Ladda ner den på App Store eller Google Play.

Hur byter jag storlek?

 

Svar: Du lägger in en ny order

 

Hur returnerar jag?

Så här returnerar du:

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se När skorna kommit till oss krediterar vi din betalning på SVEA/Paypal/Swish och skickar dig en nollad krediterad faktura på din mail som kvitto.

 

Kontakta oss på mail vid eventuell retur.  Märk gärna mailet med "retur"
 
Använd alltid vår retursedel! Vi hämtar INTE returer hos ombud!
 
Inom Sverige: Vi skickar dig en retursedel på mailen (kostnad 59:-) har du ej tillgång till en skrivare skickar vi dig en retursedel i brevlådan (kostnad 69:-).  Denna kostnad gäller max 1 par skor.
 
Obs! kostnaden kan variera vid mängden skor som returneras! returneras exempelvis 2 par skor blir returkostaden 100:-  och vid ytterligare par höjs returkostnaden med 50:-/par skor.
 


Kostnaden för retur debiteras i efterhand.
(gäller ej vid reklamation, då är returen kostnadsfri)

 

Vid retur ska skorna vara i originalskick och MÅSTE returneras med originalförpackning. Ingen tejp eller att man klistrar adresslappen på originalförpackningen får förekomma, om det görs blir det prisavdrag. Bär skorna spår av användning kan vi tyvärr inte acceptera returen. I paketet skall dina kunduppgifter finnas.

VIKTIGT! Kom ihåg omslagspapper runt kartongen!

 

 

*Av hygienskäl är produkter som strumpor, stödstrumpor och örhängen undantagna från ångerrätten.

 

RETURNS:

If you regret the purchase, the goods must be returned to:

 

Skoforum AB

Hedgårdarna 45

781 98

Sweden

 

When returning, please ensure that the goods are properly wrapped. You own the responsibility for the package / goods until we receive it. Therefore, save mail and possibly. track and trace number.

You must pay the cost of returning the item yourself when you regret.

IMPORTANT

We expect you to ship the goods as soon as possible after you have notified a cancellation, and you must return them within 14 days after you have regretted.